Gads bez plāniem un izaicinājumiem

Kā jau parasti, tad īpašu lasīšanas plānu nav. Tikko devos jūrā ar kuģi vārdā „Pekvods” un tā ceļš ir bezgala garš un sarežģīts un kas zina, kā tas beigsies.

Viens gan ir skaidrs – blogeru dāvanas tiks izlasītas (cerams).

Dāvanu saraksts, lai neaizmirstas, ko jāizlasa.
Ar Doroniki mēs viena otru nejauši apdāvinājām ar nobelistēm – es viņai šobrīd pēdējo sieviešu dzimtes laureāti, bet viņa man pirmo. Tā šogad lasīšu Selmas Lāgerlēvas Lēvenšeldu triloģiju un varēšu atkal atgriezties drūmajā, aukstajā Skandināvijā 18. un 19. gadsimtā. Domāju izlasīt arī rezerves variantā iekļauto Džozefa O’Konora „Jūras zvaigzni”, kas varētu būt jauka pārmaiņa pēc skarbā ceļojuma ar valzivju medību kuģi.

Spīgana man uzdāvināja Erika Fosnesa Hansena grāmatu „Sieviete lauva” (jā, jā, vēlreiz drūmā, aukstā Skandināvija).

Vēl joprojām mokos neziņā, kādus trīs man domāto dāvanu variantus izsvītroja Ms Marii, bet šogad lasīšu kaut ko īpatnēju – “Among Others” by Jo Walton.

Vērot viļņus man vienmēr ir paticis, tāpēc droši vien būs interesanti izlasīt Asmo uzdāvināto „The Wavewatchers’s companion” by Gavin Pretor-Pinney.

No Andra dāvanā saņēmu Artūra Heilija „Vakara ziņas”, bet pie reizes jau izmantoju izdevību atgriezties pie jaunībā lasītā Robēra Merla un Otrā pasaules kara.

Pavisam negaidīts pārsteigums bija dāvana no – Lasītājas Nick Harkaway citādais spiegu romāns “Angelmaker”.

Paldies visiem, kas veltīja savu laiku, lai izdomātu, ko tad galu galā uzdāvināt man un arī citiem lasītājiem. Un apsolos pa šo gadu sakārtot savu Goodreads izlasīto grāmatu sarakstu (jo citādi es tur patiešām neizskatos pēc sevis), lai nākotnē varbūt kaut nedaudz atvieglotu šo procesu.

Mazliet lepojos, ka ir izdevies izlasīt visas pagājušajā gadā dāvanās saņemtās grāmatas (tomēr atzīstos, ka ar Ms Marii dāvinātajiem Nabokova stāstiem es bišķi nošmaucos, jo izlases vietā izlasīju tikai vienu krājumu, bet ceru, ka tas no viņas puses tiks piedots).

Pērngada dāvanu saraksts un saites uz aprakstiem, kā man gāja. Tas bija patiesi jauks pasākums un visas šīs grāmatas man sagādāja daudz prieka un patikšanas pat, ja dažos aprakstos es vietām par šo to nīgri urkšķu.

No Lasītājas tobrīd pavisam svaigā Heli Lāksonenas “Kad gos smei”.

No Doronikes mazliet provokatīvā Mjūrielas Bārberī “Eža elegance” un Dinas Rubīnas “На солнечной стороне улицы”.

No Ms Marii Vladimira Nabokova stāsti “The Stories of Vladimir Nabokov”. Bet beigās sanāca izlasīt tikai “Весна в Фиальте”.

No Evijas ļoti sirsnīgā grāmatiņa „Puķes Aldžernonam”.

No Asmo jauka grāmatiņa angliski  “Cocaine: An Unauthorised Biography” Dominic Streatfeild.

Beigās jāpiebilst, ka mana izpratne par lasīšanu būtiski atšķiras no, teiksim, Goodreads vai līdzīgu soctīklu koncepcijas, kur tiek piedāvāts gada sākumā veidot personīgos izaicinājumus. Man lasīšana ir „prieks būt dzīvam, un skumjas būt dzīvam”, bet tā nekad man nav bijusi izaicinājums. Ja vienu gadu ir izlasīts vairāk, tad tā ir bijis vajadzīgs. Ja kādu gadu mazāk, tad tā tam ir jābūt.

Un, protams, turpināšu intensīvi dresēt savu jau iemīļoto e-štruntu, kā arī centīšos vairāk lasīt svešās mēlēs.

7 thoughts on “Gads bez plāniem un izaicinājumiem

  1. doronike

    Ak, jel saki, vai tiešām tu lasi Mobiju Diku?
    Vispār jau taisnība, ka lasīšanai ir jānāk vairāk vai mazāk dabiski, bet uz mūsdienu daudzajiem kārdinājumiem neliela deva disciplīnas nekaitē.
    P.S. Par nobelistēm man briest plāns 🙂

    Atbildēt
    1. Sibilla Raksta autors

      Jā, baltais valis vairs pārmetoši nenoskatās uz mani no plaukta. Visai savdabīgs teksts, bet tāds spēcīgs. Mani vienīgi ļoti apbēdina tas, ka tur nogalina tik daudz brīnišķīgus vaļus.
      Nobelistes arī būtu viens labs projekts.

      Atbildēt
  2. Grāmatu tārps

    Sibilla, precīzi manas domas par lasīšanu un izaicinājumiem:) Katram, protams, ir citādāk, taču manā gadījumā lasīšana ir daļa no manas esības, kas plūst pati par sevi. Dažādu plānu un ierobežojumu jau tā dzīvē ir pietiekoši (vismaz man), lai vēl radītu papildu stresu attiecībā uz to, kur var arī neradīt.

    Atbildēt
  3. Atpakaļ ziņojums: 2014. gada mēnešu pirmie teikumi blogā | Sibillas grāmatas

Komentēt

